Hvem er jeg?

Jeg har undervist i mere end 15 år, først på almindelige folkeskoler men de sidste 10 år primært på specialskoler for elever med ASF og/eller ADHD. Jeg har stor erfaring med elever med angst og skolevægring, da de udgør en stadig stigende andel af elever, som henvises til specialundervisning.

Jeg mener, at alle elever lærer bedst i et positivt og støttende miljø, hvor der lægges vægt på fremskridt i stedet for at der konstant fokuseres på mangler. Når jeg evaluerer elever i forhold til talblindhed er mit fokus altid på at afdække elevens styrker, og jeg gør meget for at forklare eleverne, hvad vi tester for, og hvordan det kan påvirke deres læring. Som underviser mener jeg, at eleverne skal lære, når de er sammen med mig, og vedligeholde når de er derhjemme, men uden at det bliver for surt. Lektier mellem undervisningsgange vil derfor aldrig tage mere end max 10 minutter om dagen, og vil bestå af opgaver, der er lette for elever og giver en oplevelse af succes, men samtidig træner en fremgangsmåde.

Jeg er uddannet lærer med linjefag i matematik, biologi, natur/teknik, historie og fysik/kemi, men har undervist i mange flere fag. Jeg har en efteruddannelse i undervisning og testning af elever med talblindhed fra University of Chester (UK), er Associate Member of British Dyslexia Association (AMBDA) Dyscalculia, og sidder i bestyrelsen for Dansk Specialmatematikforening og i Vestmat - Danmarks Matematiklærerforening Kreds 13.